tentang aku yang tak menarik pun

Assalamualaikum.

siapa kenal aku dekat sini... aku baik baik je sekarang. aku mcm korang jugak... ada masalah itu biasa~ hidup seperti biasa itu biasa~

something wrong somewhere. aku rasa alone tetiba. bkn nak kata apa la.. aku terasa aku ada tetinggal sesuatu yang milik aku. and yes. ketenangan itu perlu dicari dgn beribadah. and yeah, of course kena beribadah.. nanti hidup kita tak tenang.

maksud aku adalah.. akal aku mcm da tau something. tapi aku rasa bnda tu aku tertinggal or aku tak sedar. x pasti apa dia. mungkin barang, mngkin jugak perasaan, nasihat, motivasi, hal agama, or ilmu yg aku blaja maybe. ataupun ianya soal hak aku sebagai manusia.

anak dara tua.

apa akan jadi klau anda adalah anak dara tua. boleh ke hidup alone. boleh ke kering kan hati tanpa ada sebarang perasaan.

klau dah kawin, dan akhirnya manusia yang kau sayang itu hanya fake smasa bercinta,, bagaimana pula? kau kena hidup dgn dia slamanya. kau tak boleh cerai dgnnya. Allah x suka manusia bercerai. kau perempuan.. kau akan jd agak lemah dan bodoh apabila hidup dgn orang yg salah.

lidah aku tajam dowh. serious tajam. ditambahkan pulk aku ni seorang yg penyabar. bila da besuara... smua org kena tembak. aku rasa aku jahat. tapi......... aku tak faham langsung dgn definisi hidup ni.

hati aku dah kering. kau faham tak kering. apa keinginan aku, smua bnda aku biarkan. aku kata tak nak padahal nak. ada masalah kata tiada. aku lemah tapi aku kata aku ok je kuat je. aku stress tapi aku kata aku boleh buat. kau nak tau kenapa aku menidakkan apa aku rasa? smuanya kerana.. pabila aku cerita.. smua toleh ke tmpt lain. pabila aku mengadu, smuanya buat tak tahu.

aku ni bagaikan tong sampah. semua masalah manusia, ada pada aku. mereka mengadu dan cerita itu ini. smuanya dilemparkan pada aku. apabila mereka rasa lega, mereka pergi. aku pula? cerita dan masalah aku,, aku tak tahu nak campak mana. sampah itu la yg membuatkan aku jdi kering. bagaikan daun kering yg da lama mati. tapi masih kelihatan di bawah pokok. apabila mereka sedih, mereka cari pokok itu, dan nampak aku.

terlalu banyak kisah orang bercinta tapi tak jadi dan akhirnya tak bahagia. walaupun aku tak pernah merasai smua itu, tapi aku jadi takut utk bercinta. kerana bercinta sebelum kahwin itu, manisnya sudah lama hilang. dan berkahwin dgn orang yg asing pula,, nth apa la akn jadi.

orang kata aku ni pelik orangnya. pelik sngt. aku tak nak pun jadi pelik. tapi dah pelik, nk buat mcm mna kan.

akhir sekali... aku nak cakap.. aku rasa... takut.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Praktikal Diploma Di Audit Firm !!

tahun 2017